Check these out. Click for more info.

Monday, June 2, 2008

Artistes 512 Fund Raising Campaign


June 1, 2008
almost 400 artistes from China, HK, taiwan etc gathering in HK for this fund raising campaign (演藝界512關愛行動) for the Sichuan Earthquake Disaster Relief Event.



the campaign lasted for 8 hours and lastly they succeed to raise up to HKD34,984,458.

i pick up some video from youtube to share... love these songs..

the opening of the campaign
全體藝人合唱《承諾》(開場)

群星 - 承諾 (抗震救災歌曲) (原曲《黃家駒 - 海闊天空》)

作曲:黃家駒
填詞:劉德華
監製:劉德華.譚詠麟.陳奕迅.Beyond

多少人 多少幸福被搶奪
多少生活在一瞬間被埋沒
一切變沉默 淚光在眼眶閃爍
塵埃沾滿了失落 的輪廓 (情願是我)

不必說 你們背後還有我
未來就是崎嶇也會陪你過
一個你 一個我
扛起不需要脆弱
前面越走一定會 越寬闊 (你還有我)

誰人都會恐懼面對黑暗的角落
為了你我再苦也不躲
我要你重獲 原來的生活
認定了這一輩子的承諾

縱然山搖地破 也要安然渡過 有你有我
我要你重獲 原來的生活
認定了這一輩子的承諾



one of the song performed by all East Asia artist
東亞群星《最好的朋友》- the best friend

最好的朋友
作曲:金培達
填詞:劉德華
編曲:Johnny Yim
監製:金培達

主唱:
劉德華。許志安。任賢齊。林一峰。劉浩龍。藍奕邦。
鄭秀文。楊千嬅。何韻詩。王菀之。方皓玟。農夫。at17

A1 抑壓的心 在黑暗發現
看見了一張 堅定的臉
血染的雙手 超越愛的極限
讓人看到明天

A2 用你的血 換我的時間
用你的身體 扛起陌生人的可憐
真實的體驗
我的家從來沒有變
只被毁了放置的空間

* 當我最黑暗的時候
你是我最好的朋友
為他顧前 為我善後 從不問理由
當世界走到盡頭
你還是鐵了心留下 不放手
好朋友 心心相扣
我願歸於平靜的時候 陪你左右

A3 看似終點 又回到起點
是你的呼吸 彌補了缺陷
感謝你 溫暖了人間
會忘記發生那一年
忘不了你出現那一天


the MV version.. hehehe got most of my fav artist in there.... so nice...



credits to chichidog and lyfans21 for the above video clips.


** the official website : www.artistes512.com
can make your donation or leave any messages to sichuan ppl :D




-n-







1 comment:

  1. hello Maro
    thank you for your nang.I am glad you enjoy reading my post.
    you are welcome to visit my site.
    Again, thank you for your support
    regards
    chee hung

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...